ZAHID NAIK DARAH KENANGKAN “KELING” PIMPIN MELAYU 22 TAHUN


KOMEN :TPM Zahid Hamidi terlanjur lidah dalam menghina Tun Mahathir adalah atas kehendak Allah yang mahu memberikan rahmat kepada Tun sehingga mendapat simpati yang meluas di seluruh negara dan  memberikan masalah baru kepada PM Datuk Seri Najib – Tan Melaka.
ZAHID NAIK DARAH KENANGKAN “KELING”…….
Jika Tun Dr.Mahathir pernah mengungkit Perdana Mentari Pertama Tunku Abdul Rahman sebagai keturunan Siam, maka apakah salahnya jika Timbalan Perdana Menteri Datuk Seri Dr.Ahmad Zahid Hamidi membangkitkan soal Tun Dr.Mahathir sebagai keturunan Keling yang telah memimpin Melayu dan sekarang mahu mempengaruhi lagi orang Melayu.
Beliau telah menunjukkan  IC Tun Mahathir yang nama sebenarnya Mahathir anak lelaki  Iskandar Kutty seolah-olah  suatu penemuan besar yang berjaya didedahkan oleh beliau sebagai Menteri Dalam Negeri untuk meyakinkan  rakyat kerana  dari sumber sah iaitu  dari Pejabat Pendaftaran negara.
Barangkali tidak salah bagi Zahid membangkitkan soal keturunan pimpinan negara  tetapi situasi dan kedudukan kedua mereka berbeza  dalam mengungkit pekara ini  dan inilah yang seharusnya menjadi pertimbangan rakyat,samaada wajar atau tidak.
Mahathir membuat pendedahan itu ketika beliau tidak mempunyai kedudukan dalam kerajaan tetapi sebagai rakyat biasa yang menghayati perasaan rakyat dalam ketegangan negara  tetapi sebaliknya Zahid Hamid berada pada kedudukan Timbalan Perdana Menteri dan Menteri Dalam Negeri dan juga Naib Presiden UMNO. Maka apakah dalam  kedudukan itu wajar bagi beliau  untuk menyentuh peribadi seorang pemimpin UMNO sehinga keperingkat paling rendah? Hinakah seseorang kerana keturunannya. Tidakkah Zahid dengan itu mendedahkan dirinya sebagai seorang yang rasis, tidak sahaja kepada rakyat umum tetapi kepada UMNO sendiri.
Situasi politik  selepas tragedi 13 Mei memerlukan suara berani ke arah tindakan drastik  yang kebetulan hanya sanggup  dilakukan oleh seorang Keling untuk membawa suatu perubahan segera dalam pucuk pimpinan negara bagi survival  Melayu yang pada akhirnya membantu Tun Razak mengambil alih sebagai  Perdan Menteri.
Zahid  yang berada  dalam pucuk pimpinan negara membangkitkan perkara keturunan ini  adalah kerana beliau tidak mengenali sejarah racial identity yang telah pun dipadamkan oleh Datuk Onn Jaafar bila UMNO ditubuhkan untuk menentang Malayan Union dengan kesepaduan bangsa dan Islam.
Sebenarnya akhbar Utusan Melayu ditubuhkan di Singapura pada 1938 bukan kerana semangat anti penjajahan British tetapi  adalah kerana dorongan semangat anti keturunan India DKK  (Darah Keturuan Keling dan juga DKA(Darah Keturunan Arab)  yang dijuarai oleh Yusuf Ishak seorang keturunan Minangkabau  yang wajahnya kelihatan sebagai seorang India kerana DKA dan juga DKK mengexsploitasi pemikiran dan juga ekonomi Melayu. (Lihat buku  Sejarah Utusan Melayu: Didepan Api Di Belakang Duri terbitan Utusan Publication and Distributors Sdn Bhd)
Read More / Baca Lagi >>

Subscribe to receive free email updates: