ENGGAN TUNDUK KEPADA DAPigs, SPRM DILABEL SEBAGAI "MONYET"???

Jangan pelik sangat la apabila Penasihat DAPigs tu sanggup memberikan label secara terbuka kepada Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) dengan gelaran Monyet baru - baru ini.

Hakikatnya, ke-GAGAL-an DAPigs membuatkan agensi penguatkuasaan itu tunduk kepada mereka. Maka sebab itulah Si Apek Kit Siang tu meroyan tak tentu arah macam orang hilang akal.

Dan atas dasar itu Ketua Pesuruhjaya SPRM menegaskan bahawa rakyat di Malaysia boleh membuat penilaian mereka sendiri terhadap kenyataan yang dikeluarkan oleh Si Apek Kit Siang tu.
"Kita terbuka untuk terima kritikan tetapi jangan melampau dan biadap."
Demikian kata Ketua Pesuruhjaya Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM), Tan Sri Dzulkifli Ahmad berhubung kenyataan Ketua Parlimen DAP, Lim Kit Siang, yang dilaporkan membuat perumpamaan Dzulkifli sebagai monyet.

Dzulkifli berkata, perkataan dan perumpamaan yang digunakan Kit Siang itu jelas menunjukkan adab yang diamalkan pemimpin itu dan rakyat boleh menilai kenyataan dan tindakannya itu.
"Inikah adab dan cara Lim Kit Siang dan adakah itu budaya Malaysia? Kita ada adab dan kita masyarakat Malaysia yang beradab dan perkataan yang digunakan Lim Kit Siang adalah perkataan yang tak bertamadun," katanya.
Secara tidak lansung, kenyataan yang dibuat oleh Penasihat DAPigs itu menunjukkan sifat RETORIK mereka sewaktu memberikan sokongan kepada seorang pegawai SPRM sebelum ini.

Maka, apa yang jelas, kenyataan Si Apek Kit Siang itu menunjukkan kekecewaannya terhadap usaha DAPigs yang GAGAL menundukkan SPRM mengikut kehendak dan kemahuan mereka. Kalau boleh, Si Apek Kit Siang tu nak SPRM Sembah dan Sujud kaki DAPigs!!!

Subscribe to receive free email updates: