Bila Bapa Pembangunan India Puji Masyarakat India...


Bukan main lagi PM Najib memuji orang India di Malaysia dengan katanya masyarakat India telah memainkan peranan penting dalam membangunkan negara....blah... blah...blah....

 Aku nak bagi tahu masyarakat India Malaysia, korang jangan nak rasa seronok sangatlah dengan pujian Najib yang melambung langit tu.

Sebenarnya Najib syok sendiri mahu mengangkat dirinya sendiri kerana sebelum ini dia mendapat gelaran sebagai 'Bapa Pembangunan India'.

Lantaran itu maka Najib merasa perlu untuk memuji masyarakat India berperanan penting dalam membangunkan negara .....

Apa yang Najib cuba nak sampaikan ialah akibat peranan penting yang dimainkan oleh 'Bapa Pembangunan India' yang kononnya mengambil berat hal-hal berkaitan kaum India di Malaysia, yakni oleh Kepala Bapak Kau Najib!

 Najib hanya mahukan korang India mengundi dia dalam PRU 14 ni nanti. Itu saja tujuannya.

Najib sekarang semakin cuak dan gementar apabila Barisan Bertindak Hak Asasi Hindu (Hindraf) berikrar “menguburkan” MIC yang didakwanya gagal mewakili masyarakat India sejak 60 tahun lalu. 

Pengerusi Hindraf, P Waythamoorthy mendakwa parti komponen Barisan Nasional itu tidak mengagihkan dana yang diperolehi kepada masyarakat India, sebaliknya membahagikan wang itu kepada badan bukan kerajaan (NGO) yang ditubuhkan mereka sendiri.

MIC  merupakan tongkat Umno Bn selama ini tetapi pada Pilihan Raya Umum (PRU) lalu sebahagian besar pemimpin MIC termasuk presidennya, Datuk Seri S. Samy Vellu ditolak rakyat dan sejak itu pengaruhnya semakin merosot.

Subscribe to receive free email updates: