Kempen PRU 14 akan datang dilaporkan tidak lagi akan menonjolkan wajah Najib Razak secara berlebihan sebagaimana yang dilakukan pada pilihanraya 2013 yang lalu.

Najib digambarkan sebagai jenama yang sudah rosak dan tidak lagi digemari pengguna.
Ia berikutan pilihanraya 2013 lalu di mana kempen ala Presiden Amerika yang dilakukan bukan saja menyaksikan keputusan lebih buruk berbanding 2008 dan BN hilang undi popular, malah tahap sokongan rakyat terhadap Najib ketika ini berada dalam kedudukan paling rendah iaitu hanya tinggal antara 20 hingga 40 peratus.
Lantaran itu, demi memastikan BN tidak kecundang lebih awal dalam pilihanraya akan datang, wajah Najib akan dikurangkan penampilannya, bahkan tiada lagi slogan "Saya Sayang PM", "I Love PM" atau yang seumpamanya.
Apa sebenarnya perasaan Najib dengan perkembangan terbaru ini?
Sejujurnya Najib wajib berasa sedih, kalau pun tidak harus "menghantuk kepalanya ke dinding" dengan perkembangan terbaru yang berlaku ini.
Ia secara jelas menunjukkan Najib sudah kalah lebih awal dalam pertarungannya untuk memenangi PRU 14 akan datang.
Seharusnya wajah beliau dan logo BN mesti "sama naik" untuk kempen pilihanraya kerana kedudukannya sebagai Perdana Menteri, Pengerusi BN dan Presiden UMNO.
Dalam pilihanraya-pilihanraya sebelum ini, tidak pernah ada usaha mengenepikan wajah Perdana Menteri dan Pengerusi BN sebagaimana yang dilakukan kali ini.
Read More / Baca Lagi >>