Anwar Kekal Bakal PM Paling Lama..!


Tahun baru bermula..makanya perang juga bertukar corak dan cara..!
Sekor kata..


Tiada perjanjian Dr M jadi PM cuma 2 tahun – Saifuddin

Ketua Sekretariat Pakatan Harapan (PH) Saifuddin Abdullah hari ini berkata tempoh Tun Dr Mahathir Mohamad menjadi perdana menteri tidak pernah dibincangkan dalam mesyuarat Majlis Presiden PH.
Sebaliknya kata Menteri Luar itu PH cuma membuat keputusan Datuk Seri Anwar Ibrahim akan diangkat ke jawatan tersebut selepas Dr Mahathir.
"PH cuma mempunyai keputusan dan perjanjian bahawa selepas Tun M (Dr Mahathir), Datuk Seri Anwar Ibrahim adalah perdana menteri seterusnya. Kita tidak bincangkan tempoh kerana mereka saling memahami. 
"Mereka (Dr Mahathir dan Anwar) juga adalah tokoh besar yang seharusnya dapat menentukan waktu terbaik untuk peralihan kuasa dan sebagainya," katanya ketika ditanya sama ada wujud perjanjian konkrit Dr Mahathir hanya menjadi perdana menteri selama dua tahun.
Saifuddin yang juga anggota parlimen Indera Mahkota ditemui pemberita selepas beramah mesra dan memberikan motivasi kepada pelajar Tingkatan Enam semester dua di Sekolah Menengah Kebangsaan (SMK) Astana, di Kuantan. 
Isu peralihan kuasa itu kembali timbul selepas beberapa perwakilan Parti Pribumi Bersatu Malaysia (Bersatu) yang berbahas pada perhimpunan agung parti hujung minggu lalu mengusulkan agar Dr Mahathir dibenar berkhidmat satu penggal penuh.
Sekor lagi kata..
Perdana Menteri Dr Mahathir Mohamad akan memegang kata-katanya mengenai persetujuan peralihan kuasa kepada Presiden PKR Anwar Ibrahim dalam masa dua tahun selepas kemenangan Pakatan Harapan dalam PRU14, kata seorang menteri kabinet.
Bagaimanapun, Menteri Kesihatan Dzulkefly Ahmad berkata kabinet akan membincangkan usul perwakilan pada perhimpunan agung Bersatu baru-baru ini supaya Dr Mahathir kekal sebagai perdana menteri sehingga pilihan raya umum ke-15.
“Itu kabinet kita akan bincang. Seperti mana Tun (Dr Mahathir Mohamad) katakan, dia dah ada satu persefahaman dengan Datuk Seri (Anwar Ibrahim). Tun akan memenuhi janji-janji yang dibuat dan saya sebahagian daripada pimpinan Pakatan yang menyaksikan pemeteraian perjanjian itu.
“Saya yakin Tun akan lakukan seperti mana dia sebutkan. Tak ada masalah. Sampai waktunya kita akan lihat," kata Dzulkefly kepada pemberita pada sidang akhbar selepas mengadakan kunjungan ke Bandar Seri Permaisuri, di Cheras, hari ini.
Nampaknya Anwar terpaksalah sekali lagi menyembah kaki Kit Siang untuk meraih sokongan..! Minta komunis tua bersuara. DAPig jugak ler yang berkuasa menentukan dikalangan kepimpinan PH.
Lepas ni mesti Kit Siang menjerit..! Kit mesti jaga kepentingan mereka..! Jaga kepentingan DAPig Kit mesti kena jaga kepentingan anak kesayangannya dulu..! Tak gitu? Kita tunggu!
Lu Fikir La Sendiri..!

Subscribe to receive free email updates: