Nasihat Untuk Hj Hadi : Berdoalah pengakhiran yang baik di dalam hidup

Oleh Ahmad Muslim Badawi Badawi 

 Terkejut aku baca laporan Akhbar tadi. Betul ker Hj Hadi buat kenyataan seteruk ini ? Kata Hj Hadi, mata lebam Ds Anwar tu betul betul berlaku atau lakonan seperti filem Tamil , sebabnya Ds Anwar hari ini sudah berbaik dengan Tun Mahathir . 

Jika betul ini kenyataan Hj Hadi, makin teruk sifat dendam dan kesumat Hj Hadi. Dah tak tahu beza, ini kenyataan Papagomo atau TG Hj Hadi. 

 Siapa yang biasa dengar ceramah Ds Anwar, Ds Anwar ini dari dulu seorang yang bersifat pemaaf... 

 Sebelum pun Mahathir bersama Pakatan, waktu Mahathir bersama UMNO pun, Ds Anwar dalam ceramah2 dia sudah memaafkan Tun Mahathir. ..Ini lah sifat muslim yang baik, sifat Ibadurrahman. 

 Manusia ini tidak terlepas dari melakukan kesilapan. Yang pentingnya di mana kita, kita berada dimana di akhir kehidupannya. Itu sebabnya dalam perkara iman dan aqidah pun.. kita diminta untuk berdoa kepada Allah supaya Allah tetapkan Iman kita, Doa kan pengakhiran yang baik, Husnul Khatimah. 

 Kalau begitu lah kata Hj Hadi, masa dia memuji-muji DAP, waktu itu apakah dia berlakon ? 

 Waktu dia bersama Pakatan, apakah dia berlakon ? sewaktu dia kafirkan UMNO? Kafirkan perlembagaan dengan ungkapan perlembagaan penjajah. Apakah masa itu TG Hj Hadi berlakon? Berlakon menentang UMNO ? 

Hari ini Hj Hadi mempertahankan Perlembagaan yang sama.. 

 Saidina Umar sebelum keIslaman dia, apakah Saidina Umar ketika itu melakonkan watak memerangi Rasulullah ? 

 Dan akhirnya aku ingin bertanya kepada Hj Hadi: Benarkan Iblis asal nya seorang alim, ahli Ibadat ? Dia sujud kepada Allah beribu tahun lamanya. Apakah alim Iblis itu hanya lakonan ? 

Atau Iblis itu berubah wajah bila ada sifat takkabur, membesar kan diri, merasakan dirinya lebih mulia dari Nabi Adam ? 

 Berdoalah pengakhiran yang baik di dalam hidup... :)

Subscribe to receive free email updates: